Zbog čega je ZN cink neophodan našem organizmu?


Cink je element u tragovima koji učestvuje u velikom broju vitalnih funkcija našeg organizma.

Osnovno što trebate znati o cinku:

Cink ( Zn ) je mineral koji se smatra drugim mineralom po zastupljenosti u ljudskom organizmu, odman iza (Fe).

Naš organizma ne može sam stvoriti Zn. Pa je od vitalne važnosti da se redovno unosi putem pravilne ishrane.

Zn je veoma bitan za:

  • Imunitet, kožu, vid, ćelijski metabolizam, proizvodnju proteina i DNK, rast i razvoj tokom trudnoće, u detinjstvu i adolescentnom dobu.

Imunitet i Zn:

  • Naš organizam se ne moće boriti sa infekcijama, i raznim tegobama u koliko nema dovoljno Zn u njemu.
  • Nedostatak cinka narušava proizvodnju i aktivaciju T-limfocita (to su ćelije u koštanoj srži koje štite imunitet od infekcija i bolesti). Nizak nivo cinka usko je povezan sa rizikom od upale pluća, proliva i drugih zaraznih bolesti.

Dodaci Zn se upotrebljavaju u preventivi i lečenju sezonskih bolesti (prehlade).

Rast i razvoj:
Nedostatak Zn se može loše odraziti na rast i razvoj fetusa. Nedostatak Zn povezan je sa oslabljenim imunim sistemom, nedovoljnim motoričkim i kognitivnim razvojem i poteškoćama u ponašanju.
Dodatak minerala Zn normalizuje visinu i težinu dece.

Dermatologija:

  • Cink je odličan za suzbijanje akni i ožiljaka.
  • Cink pospešuje zarastanje rana, pomaže u obnavljanju sluzokože, boreći se protiv upala i infekcija.

Vid:

  • Dodaci Zn pomažu kod pojave starosne degeneracije makule. Ovaj problem može dovesti do gubitka vida.


Sve ono šta trebate znati o cinku:

Koliko je zapravo potrebno Zn

  • Dnevna doza Zn povezana je sa godinama, polom i životnim ciklusom. U koliko imate neke zdravstvene probleme , lekar vam može preporučiti veću dozu u određenom vremenskom periodu.

Nedostatak Zn

  • Nedostatak cinka povećava osetljivost organizma na infekcije i bolesti. Oni koji koriste vegetarijansku ishranu ili im je dijagnostikovana upala creva, upotreba alkohola, su u  povećanom riziku od nedostatka Zn.


Nedostatak cinka loše deluje na imunološku, centralnu nervnu, gastrointestinalnu i epidermalnu funkciju.

Simptomi nedostatka cinka:

  • problemi u ponašanju;
  • usporavanje rasta i razvoja,
  • slabljenje imunog sistema,
  • dijareja,
  • česte upale,
  • distrofija noktiju,
  • osip na koži,
  • sporo zarastanje rana.

Neželjeni efekti preterane upotrebe Zn:

Zbog čega je Se-len neophodan našem organizmu?

  • Upotreba dodataka Zn u nerazumno dugom periodu, može izazvati sledeće nuspojave toksičnosti ovim elementom:
  • strani ukus u ustima,
  • nedostatak bakra,
  • dijareja,
  • glavobolja,
  • gubitak apetita,
  • mučnina.

4 prirodna izvora koji u sebi sadrže visoku koncentraciju cinka

  • Mekušci: ostrige, Kamčatski rak, jastog.
  • Meso, živina: govedina, svinjetina, piletina sa tamnim mesom.
  • Orašasti plodovi i semenke: seme konoplje, seme bundeve, indijski orah, badem.
  • Mahunarke: slanutak, pasulj.

 

 U koliko želite da očistite svoj organizam za 30 dana, da eliminišete višak masnoća. Naša preporuka je: SISTEM ČIŠĆENJA.

Besplatna dostava na kućnu adresu!  

KLIKNITE NA SLIKU ILI LINK!

Važno: Sve informacije na web stranici NaturalniCentar su samo za INFORMACIJE ne zamenjuju savete, dijagnozu ili profesionalnu medicinsku pomoć. Ako imate zdravstvenih problema, odmah se obratite svom lekaru.

Sviđa vam se? Podelite sa prijateljima!

Zapratite naš fb       

Zapratite naš youtube